Pagina's

donderdag 6 oktober 2016

Detox Groen Komkommer Sapje


Tijd voor een paar lekker sapjes en smoothies dacht ik zo! Tijdens de voorbije jaren was ik door mijn glutenintolerantie gedwongen om over te schakelen op andere 'food'! Geen brood meer voor mij elke morgen, en ook geen cornflakes, muësli of andere graansoorten! Dus ben ik maar aan de smoothies gegaan, en aan de sapjes! En wat merk ik ? Ik voel me er enorm goed bij! Sapjes en smoothies geven me instant een energieboost en ik kan er ook wel verschillende uren op teren voor ik weer een hongergevoel krijg.



Wat heb je nodig?

-een halve komkommer of 3/4 komkommer indien grote dorst 

-een theelepel tarwegraspoeder(optioneel) Tarwegras is een superfood dat een hoog gehalte aan chlorofyl bevat, en ook hoge dosis mineralen, B-vitaminen, aminozuren en betacaroteen. Tarwegras heeft een antibacteriële werking en bevordert de spijsvertering. Het heeft sterk ontgiftende eigenschappen en bevat vele antioxidanten. Toch het proberen waard! 

-een theelepel chlorella poeder (optioneel) Ook chlorella is een superfood, met enorme ontgiftende eigenschappen. De onverteerbare celwand van chlorella bindt zich met de zware metalen en pesticiden die in ons lichaam aanwezig zijn. Zelfs zware dosissen zware metalen kunnen zo op een periode van 3 tot 6 maanden uit ons lichaam verwijderd worden. Op die manier wordt ons immuniteitssysteem weer actiever en meer bestand tegen de dagelijkse vormen van vervuiling. 

-een appel, ik gebruik vaak een zurige Granny Smith

-een klein stukje gember

-een paar takjes koriander en/of peterselie

-chiazaad  


Bereiding

Gooi alle ingrediënten in de blender. Indien het geheel nog niet vloeibaar genoeg is, kan je er altijd nog wat citroenwater aan toevoegen. Afwerken met wat chia-zaadjes en hopla, je Power-drankje is klaar! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten