Pagina's

woensdag 12 oktober 2016

Detox Raw Cacao Smoothie

Deze smoothie maak ik telkens als ik een klein energiedipje voel!

Je hebt zo van die dagen dat je moe uit bed stapt, en je liever nog uren zou willen blijven liggen.
Op die dagen heb ik gewoon wat superfoods nodig, verwerkt in een smoothie.
Deze smoothie is een van mijn lievelingssmoothies! 

Gewoonweg omdat er rauwe cacao in gebruikt is en ik een gigantische chocoladefreak ben!

Ik gebruik hierin rauw cacaopoeder en maca.

Rauwe cacao bevat enorm veel anti-oxidanten, die ons lichaam beschermen tegen vrije radicalen waarmee we dagelijks te kampen krijgen.



Rauwe cacao helpt om het verouderingsproces tegen te gaan en reguleert ons cardiovasculair stelsel. Bovendien heeft rauwe cacao een positieve invloed op ons cholesterolgehalte en reguleert het de bloeddruk.

Een tweede superfood die ik in deze smoothie verwerk is maca. Maca heeft zeer hoge voedingswaarden en bevat grote hoeveelheden vitamines (B1, B2, C & E), mineralen en spoorelementen. Maca versterkt enorm het immuunsysteem en geeft ook hopen energie!



Wat heb je nodig?


-1 banaan
-1 handjevol brandnetels (indien je echt geen liefhebber bent, kan je dit uiteraard weglaten)
-1 handjevol koriander
-1 soeplepel rauwe cacao
-1theelepel maca
-aanvullen met plantaardige melk (amandel, notenmelk, soya- of rijstmelk)


afwerking: chiazaad, pompoenpitten

Bereiding


Voeg alle ingrediƫnten samen in de blender en blenden maar. Voor de afwerking gebruikte ik wat chiazaad en wat pompoenpitjes.

Liefs,

Kate


Geen opmerkingen:

Een reactie posten